oatmeal recipe ideas

18:08

Ovesný vločky jsou prostě super potravina. Dají se z nich vykouzlit skvělý jídla, která vás krásně zasytí na celé hodiny. Mají vysoký obsah bílkovin, mastných kyselin, železa, vápníku a vitamínu B1 a B6. Jsou lehce stravitelné a jednoduše jsou nám prospěšné ve všech směrech.

Pokud patříte mezi odpůrce jídel z ovesných vloček, můžu vás ujistit, že způsobů přípravy je tolik, že si jistě jednu nebo dvě oblíbíte. :)

Já se v tomhle článku chci zaměřit hlavně na ovesnou kaši, kterou jde uvařit, ale i nevařit na mnoho způsobů. Třeba Mollyně jako štěněti jsem jí občas taky vařila, mohla se po ní utlouct. Pro štěňata je dobrá na vývin a pevnost kostí a hlavně jim fakt chutná, takže nešetřete. :D

1. Ranní ovesná kaše s ovocem


Tím myslím to, když ráno vstanete, venku je hnusně a vy máte chuť na něco teplého. V takovém případě je taková kaše goal. Nasypete si do rendlíčku ovesné vločky, které zalijete trochou vody a necháte vařit, poté už přidáváte jen mléko dokud nejsou vločky měkké. Já používám mléko kokosové nebo mandlové. Sladím medem nebo skořicovým cukrem, občas vůbec, když kaši dobře ozdobíte čerstvým ovocem, bude sladká dost. Krom všech možných i nemožných kousků ovoce můžete na ozdobu použít kokos a chia semínka.

2. Kakaové probuzení


Tohle je přípravou úplně stejná kaše jako ta první, akorát ozdobíte půlkou banánu, chia semínky, kokosem a lžičkou kakaa. Vznikne z toho nebe v hubě, nebo alespoň já tuhle variantu miluju. Můžete klidně přidat ještě nějaký ořechy nebo cokoliv co vás napadne, fantazie je nekonečná. 

3. Overnight oatmeal


Ještě večer, než jdete spát, v misce si mlékem zalijte ovesně vločky, můžete přidat chia semínka, která do rána nabobtnají a kaše bude vláčnější. Ráno si můžete dát kaši studenou nebo jí ohřát buď v mikrovlnce nebo přidat mléko a ještě ji minutu povařit na plotně, to je na vás. 
Overnight kaše je super v tom, že z vloček se uvolní mnoho přírodních cukrů a ráno nemusíte přidávat ty umělé, protože směs bude krásně sladká. 

4. Take away


Často si do krabičky dělám ovesnou kaši do školy. Skvěle zasytí jako svačina a může fungovat i jako rychlý oběd.
Večer si do nějaký uzavíratelný krabičky nasypte asi centimetr vloček, na to trochu chia semínek a následně trocha jogurtu a znovu vločky, chia, jogurt až naplníte celou krabičku. Navrch já dávám maliny, borůvky nebo jahody. Banán v tomto případě vynechte, zčernal by. Můžete přidat kokos, očechy, kakao, skořici, cokoliv. Nádobu zavřete a na noc nechte v lednici. Ráno je svačina připravená, hlavně na ní nezapomenout.


Pokud se inspirujete, přeji dobrou chuť!
Mějte se krásně!

Camillla

You Might Also Like

1 commentaries

  1. Ell: K ovesným vločkám mě přivedla kuchařka Lahodně s Ellou a já se k nim čas od času vracím :) V létě ale u mě vítězí studený chia pudink s borůvkami, medem a hroznovým vínem, po kterém se můžu utlouct nejen já, ale i můj vybíravý mladší bráška, takže pokud tuhle kombinaci neznáš, tak si myslím, že zachutná i tobě :) A "Take away" určitě vyzkouším, tuhle kombinaci jsem si ještě do školy nebrala :)

    OdpovědětVymazat

Follow me

New post

oatmeal recipe ideas